bättre/ sämre

Ja igår hade han också lite feber. Han hade feber under dagen. Jag kom hem från skolan och åkte ner direkt. Helena skulle klämma och känna lite på han och det gjorde visst inget om dom hade feber.

Jag kom ner till stallet och benet var mer svulet. Nu var hela benet svulet och i måndags var det bara runt knät. Han hade vart otroligt snorig under dagen och det såg men i boxen. Lite snor över allt. Helena kände igenom han på ca. 1 timma och han var öm över ryggen och över länden. Samt i en av bogarna. Och svulnaden i benet var nog mer för att han stått inne och inte fått vara ute i hagen. Och det vet jag att han blir. 

Så tog tempen för 4 gången på han och då var det en normaltempt. Så jag gick en bit med han för att lufta lite och röra lite på sig. Lindade ett våtläggande bandage och gjorde rent boxen och fixade till Holly. Så jag hoppas att det är lite bättre idag:) 

En tråkig sak. Jag har fått rensa min data och lagt ner alla bilder på USB men nu när jag skulle lägga in alla bilder igen så fanns inte bilderna på Holly :(  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0