nu säger jag det

Jag har funderat på det här länge men nu när jag ändå inte har nått att skriva om i den här bloggen så kan jag passa på att säga mina ord.

För några veckor sen var jag på hoppträning och när jag och pappa kom på stallplan möttes jag av två människor. Skit snygg sport modell på hästen och transport och bil var nog det fetaste jag har sätt. Men iaf. Jag lastar ut och slänger på utrustningen i lite halv stressig fart. Under den tiden på pekar jag att shit hon är säkert skit duktig. Hon hade den NYASTE utrustningen. Nya John Whitaker schabrak och dyon träns och en skön och dyr sadel. Men det var det... 

Kom in och började skritta fram, Hade lite smått problem med mitt täcke som bara gled av och jag virade runt och hade den dära tjejen i häcken. Aldrig sätt henne för ut och hon verkade titta rätt mycket men jag brydde mig inte om det. Hon tror säkert att jag är skit kass, tänkte jag såklart.

Men iaf, jag satte igång med ridningen och gjorde det min tränare sa och Holly var faktiskt jätte fin. Då märkte jag att denna häst som ryttaren sitter på är världens finaste men med lite mer ålder och mer muskler skulle den kunna hoppa hus. Men det var värre men ryttaren... Hon kunde inte trampa ner hälen och hon vart arg på hästen för att den inte gick i form, Ingen balans alls och kontrollen var också inge bra..

Jag tog av mig jackan och hängde den på sargen.. Bakom mig hör jag någon som skriker PAPPA KAN DU OCKSÅ TA MIN DUNJACKA.. 

Sånt här gör mig så förbannad. UTRUSTNINGEN som man bär och hur dyr den än är gör inte att man rider bättre. Jag vet själv hur det är jag tyckte ungefär lika dant förut men jag förstod att jag är inte ute efter en dyr utrustning och jag har inte heller haft den ekonomin. Men jag har klarat mig och bara hästen utför ett bra arbete och att det går framåt och att man behandlar hästen som sin vän..   

Jag har ingen emot henne men jag reagerade så mycket på mig själv att jag först trodde hon var duktig för att hon hade dyr utrustning och hade sån fin häst som jag egentligen tyckte synd om.. Men det var tvärt om. 

Tycker det dock är bra att hon tränar för denna tränare, för hon är fantastisk :) 

Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0