Tävlings raport!

Tävlingen avslutad och våran första fälttävlan och det kommer vara ett minne för livet :)


Fram ridningen till dressyren var okej. Mycket hästar och ändå väldigt bra unerlag med tanke på hur mycket det har regnat. Red och försökte få han lite lösgjord med övergångar. Tillslut är det någon som skriker, Går hon inte in snart blir hon utesluten. Jag hade start tid 09.38 och klockan var bara 08.25. Men ändå såklart var det min tur och av med benskydd och allt och in på medelinjen och styra runt dressyr programmet i all jocka. Dem hade tyligen ändar tiden...



Dressyr programet i sig tyckte jag att han gjorde bra. Vi var på väg över staketet någon gång och så men han har ju aldrig sprungit brevid ett dressyr staket så han undrade ju vad han gjorde där inne. Vist, han kunde vart mycket mer lösgjord. Men då där av resultatet. 57 % i dressyren. Han sprang med näsan åt rätt håll till och från men halterna och så var han emot handen. Men det är bara att bli starkare i hans muskler och bli en mjukar häst och mer dressyr tävlingar så kommer det bli snyggt!







Fram hoppningen



Väldigt lerig och allt var bara en ren sörja. Valde att bara få bra språng och in på banan. Inte galopper runt i jockan för mycket och gegga runt. Usch, avskyr regn just vid somna här tillfällen då det förstör ALLT!


Ban hoppningen gick stårlande. Man fick hoppa på ett vanligt litet hinder inne på gräser så man fick känna på kräset om vad dom sa. Så hoppade det innan jag red ner till domar tornet. Ett pet på första hindret då han vart lite lång. Men jätte fin resten av banan. Ryttmiskt och fint var det. 






Framridningen till terrängen = det värsta jag vart med om. Allt var bara i en stor ler hög och jag kunde inte ens rida fram så jag fick skita i att hoppa fram jag han hoppa 3 hinder vdär av tre språng och aa. Min Terräng tränare sa det, skit i det. Bättre att du är där borta där du kan få galoppera framåt. Det var lixom skritt eller lugn galopp på framridningen och du fick skritta långsidan bort ställa upp dig i mitten på banan och sen galoppera i mitten mot hindret. Det var sanslöst!





Terrängen, stod i start fållan och jag hade en död häst under mig. Tanken var, undra om jag ens kommer hinna få galopp innan första hindret ?




Men vi kom iväg iaf. Kändes pigg och framåt och jag fick sån rysning i kroppen. Trodde han skulle vara spänd och tillbaka och att han skulle vända eller att han kanpt skulle gå framåt. Men pigg och framåt var han. Kände att efter 6 hindet och med en lång transoprt sträcka var han trött. Men det var bara för mig att försöka peppa han och räta upp mig så jag inte får han för fram tung! Sen kom vi till det näst näst sista hindret. En sunken road. Den jag pratade om herrom dagen. Det var lixom tväs stopp. Och när jag vänder om var han på väg och jag hade jätte bra fart men det var så klart en vattenpöl i sunken roaden och jag tror att det var den som var orsaken för det speglades med annat och så. Så vi ute slöt oss men jag var så nöjd och stolt över att Basse var så framåt. Och att vi kom över den stor trakenen!! Vi som har haft så mycket problem med bara diken och så! Så det var mitt motto för idag.








God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0