Dag 9 - Mitt bästa häst minne

Jag har glömt bort detta totalt att göra det här men eftersom att jag inte har något bättre för mig så kan jag lika gärna passa på att skriva.

För kanske 6-7 år sen red jag ett Gotland russ som ett gammalt par ägde. Detta russ var runt 18 år gammalt då. Och hade även sina "barn" i samma stall. En dotter och en son som stod i samma stall. Jaffa hette mitt russ. Sonen hette Jaxo och dottern hette jaxa. Sammt ett jätte gammal shettis som var runt 26 år gammal som hette lady. Men iaf. Jag började rida detta russ som hette Jaffa pga att dem som red hennes barn kände jag och vi hade träffats på klubben. Men vi var tre tjejer som tog hand om dessa hästar. Det var riktiga ponny tider. Vi skrattade så vi kissade på oss och vi var ute och galloperade i skogen och hoppade massa i skogen och jag vet inte hur mycket vi ramlade av hela tiden. Anledningen till att jag sluta var för att jag köpte ponnyn Wiktor. Men denna underbara ponny lärde mig mycket. Fick mycket balans för vi red mycket barbacka och hoppade iprinsip när vi red ut. Det roliga är att denna underbara gulliga ponnyn lever fortfarande.


Så här ser damen ut idag.



Född: 1986


Kommentarer
Postat av: sonntags, en hästblogg

helt sjukt hur länge dom gått :O alla har liksom ridit dem!

2011-02-18 @ 11:23:12
URL: http://sonntags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0