Då får det vara dag 1 idag då.

Presentera mig och min häst.

Om mig. Född på södertälje sjukhus och har alltid bott i Nynäshamn och gör det nu, 3 mil söderut om stockholm. Jag har gått i grundskolan här i nynäshamn. Men nu går jag 2a. året på Frisörprogramet i Liljeholmen. Jag bor tillsammans med min mamma pappa och lillasyster i en villa i mitten av Nynäshamn. Har en mormor som nästan bor hos mig. Hon en en rastlös pentionär som bor nära oss och är hos oss och tvättar tväätt och diskar gärna mer än gärna. Sen har jag restan av familjen på en Ö som heter Gotland. Där bor min Framor och Farbror och alla mina sysslingar och så. På Gotland har vi ett sommarhus. Där vi tillbringar all tid som finns ledigt i. Det gillar jag.

 

Det var nog det jag kunde säga om mig lite kortfattat om mig.

Om Holly så mycket jag vet om han innan jag köpte han så är han född och uppvuxen på Gotland. Eva som hade Holly innan vi köpte han. Hade vart på en Hoppträning med sin häst och sätt Holly. Holly hade dock tagit över sin ryttare. Han vägrade göra det mesta. Så Eva erbjöd sig att byta sin gamla veteranhäst mot Holly som då bara var 5 år. Eva fick börja om från början och fick börja med att vara bestämd. Hon såg ju dock att det fanns en talang i Holly så när han var 6 år. Startade han sin första fälttävlan. Han tycket det var shit kul. Under året han var 7 år så staratde han en massvis med starter i Fältävlan i 100 klass och även 120 hoppning med placering. I Maj 2010 skickade Eva Holly till ett försäljningstall i Norrköping för att Eva har runt 60 hästar och 30 unghästar ska börja ridas in. Så hon hade då bestämt sig för att sälja Holly. Holly vart nästan såld till en gammal dam i Norrköping men hon ville dock inte ge för mycket pengar för Holly som Eva ville ha så då ville Eva ha hem han igen. Så under midsommar helgen provred jag Holly i ca. 30 graders värme. Så han var lite seg så jag bestämde mig dock för att provrida andra hästar. Så jag provred ca. 8 hästar men ingen som jag fasnade för. Så vi ringde tillbaka till Eva och såg sommarens resultat på Holly. Han hade då vunnit en 100 klass i Mantorp. Så vi åkte och provred en gång till. Då red jag terräng på bunge terrängbana. Då var jag såld efter den terrängritten. Vi besiktade han och allt var solklart.

Så nu står min Prins i stallet

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0