Dag 4 - Hur började mitt häst intresse

Mitt häst intresse började nog när min mamma red och hade en massa hästar. Jag dansade 6 dar i veckan så hon satte in min syster på nybörjar pass på Lördagar till min lille syster. Jag vart så avsjuk och fick rida öppna pass på lördagar då jag inte hade dans. Jag vart så kär i hästarna så jag var i stallet med min mamma och jag började gråta varje gång jag inte fick följa med. När jag började 1an. Jag var 6 år gammal. Fick jag börja på ett riktigt ridpass på Torsdagar 16.50. I den ridgruppen red jag i ca. 6 år. Det gjorde till att mitt intresse växte och växte! Jag vart hästskötare och jag började tävla på klubbtävlingarna. När jag var 11 år böjade jag i nått som kallas träningsgrupp på klubben. Jag fick då börja vara med på Ponny cupen. Jag red i ponnycupen i ett halv år innn jag fick min första häst :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0