Min älskade bus häst !!

Dagens ridning bestod av en ute ritt på Basse. Jag börjar med att jag plågar mig själv med att stå i Jocky läder i ca. 5 min. Sen pallar inte min höft mer så måste ta det lite lugnt.. Men det är nått som är bra för balans och benmuskler. Så det är nått man ska göra när man skrittar fram tycker jag om man vill få ut nått på sig själv :)

Sen red jag min lilla vanliga runda. Klättrade även upp för bauta backen. Väldigt bra för hans bakbens muskler och för ryggen. Sen red jag lite mer och sen galloperade jag i Sommar hagen. Skit härligt att galoppera på gräs. Sen travade jag av han på banan och avslutade med att logera han med gummisnodd. Och idag gick det mycket bättre än vad det gjorde sist. För idag arbetade han verkligen och han viste inte först inte vad han skulle göra. Men sen truttade han på :)


Så nu är jag stolt över han och kan vara glad och gå på Semester.

Imorgon ska Marika rida han (min tränare). Hon ska markarbeta lite och så eftersom att han inte hoppat på några veckor. Sen ska mamma få skritta han på Torsdag. Sen på fredag ska Briving få testa rida lite innan hon får ta över han nästa vecka. Sen får mamma rida lite i sin ensamhet på lördag :) Sen kanske Marika ska rida på Söndag om hon kan :)

Nej nu måste jag fixa det sista och ta mig till Båten. Ha en trevlig vecka så ses vi om några veckor :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0