Överansträningning






Idag var Helena hos mig och masserade Basse. Hon är ju även min hopp tränare så hon har sett basse nu på hopplektionerna och så men inte sätt nått som är fel eller så. En pigg och glad häst.

Men idag skulle hon Massera eller med hennes utbildning heter det Kranio Sacral Terapi. Ser mer ut som om dem bara känner på hästen utan ingen direkt massage. Men är fortfarande en läkande metod för hästen. Goggla det järna.


Men iaf hon kände igenom och hon tyckte att allt kändes rätt okej. Lite kort i musklerna och lite träningsverk. Men en ansträngning i bakpartiet. I bakben och has partiet. Så Imorgon ska han vila och sen skritta. Sen fram över så ska jag rida som vanligt eller lugna pass och i slutet ska jag logera han på lina med en gummi snodd för att han ska sträcka ut ryggen så mycket som möjligt. Hon tyckte att det är bäst att börja på lina. För rider man dem långa och låga finns det en risk att dem "fuskar" och lägger sig på bogarna ist. Så vi ska göra lite så här och sen stretscha lite så får vi se hur det blir :) Han kommer nog bli super fin eftersom att han redan är super fin :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0