Regn=lera




Så här fin var min häst idag när kan kom in om inte blötare. Det var lixom blöta koker av lera och det vägrade ju att losna och jag som hade planerat ridning mellan tider eftersom att dagen idag har vart full späckad med det hära 60 års jubileumet som är imorgon :)

Men men jag tog först piggborsten där jag nästan fick bort all torr lera med och den skrapade jag av alla dessa koker med piggborsten tills nästan det bara var lite blöt lera kvar :) Sen borstade jag det fina ställena och sen ut i regnet för att spola av han. Sen fick han ett skönt täcke på sig och en massa hö :) Sen åkte jag ner till han efter ca. 3 timmar igen tror han var nöjd:) Skrittade lite och så. Kändes ändå rätt okej nu efter att Helena har känt på han!

Han fick vara inne i natt pga att jag har ingen lust att rida han imorgon bitti då han lär vara lika fin som han var idag. Så imorgon ska jag rida lite Dressyr tror jag och sedan testa att logera han med gummisnodd dem sista 10 minuterna efter passet. Testade även att stretcha han idag och han fattade typ nada men jag tror att han kommer fatta imorgon :)







 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0