Måndag och ny

Hej alla läsare.

Ny vecka och nytt schema. Alltid lika kul det här med hästschema. Det ser ju lixom inte ut som mitt skol schema direkt..


Dagens Ridpass:

Joggade basse idag. Han fick gå lång och låg hela passet. Men måste erkänna att han hade väldigt svårt med det. Han fattade inte riktigt vad jag mena. Efter lite arbete i traven med en massa sidvärs övningar och efter en massa galopp började han att fatta. Första galoppen var lite stretig och sprning och hallo varför håller du inte i mig och varför ska jag ha huvudet så lågt. Men vissa hästar är ju inte vana med det och när huvudet kommer ner till en viss possition så börjar dom fatta att det är skönt att sträcka ut ryggen lite. Så nu vet jag att jag ska arbeta lite mer lång och låg. Han brukar vara duktig på det när jag travar av han. Men han är nog inte van med det ett helt ridpass.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0