Måndag och gårdagens täcv

ojj vad helgen har rullat på bara. I fredags blev det sent. Red ut en sväng och sen joggade jag han. I lördags var jag nere en snabbis på terräng banan och hoppade lite diken och sen red jag dressyr program på ute banan. Kändes jätte fin. Fixade och donade sedan inför tävlingen :)


Söndags lastade vi runt halv 8a. Bestämde mig för att göra mindre knoppar och då blir det ju fler knoppar också och Basse tappade verkligen tålamodet efter ett tag men det gick bra. Tog två timmar till Nyköping och allt gick bra. Första tävlingen så vi var iväg där vi inte har tränat så jag hade inte några förväntningar alls.

Dressyren gick jätte bra. Kändes super fin. Men fick jätte dåligt betalt. 57 Staff 62%. I hoppningen var det väldigt mörkt och hindrerna var väldigt bra använda förutom ett nytt hinder som stod i mitten. Fick en chock att han stannade på det två gånger. Så Fick svå stopp och en rivning på ett smal hinder. Så nu måste jag fundera på hur jag ska rida i fortsättningen i hoppningen. Eftersom att han tyckte det var läskigt :P

Gick terräng banan. Var nästan 2 km lång. Väldigt långt för en debutant bana då en debutant bana brukar vara på 1400 m. Han kändes super fin på framhoppningen, pigg och glad.
 Stod i startfållan och väntade på starten och jag sitter och hör på deras komradio som dom pratade i och sen hör jag bara RID! HJÄÄLP. Helt okonsentrerad och fram till första hindret han jag inte riktigt få fram farten pluss att jag tappade ena stibygeln så gjorde en volt. Fick även stopp på andra och tredje hindret men 4 och 5 hindret gick som en roos. 6 hidret var ett dike och det gick han fram och hitta på och sen hoppade han. Sen 7e hindret upphoppet hoppade han utan problem och sen Stannade han på röda planket i kombinationen. Så då gick jag av för att det var för många stopp. Tyckte ändå att Basse gjode stora framsteg. Och mycket finare i mellan hindrerna då han verkligen galopperade och inte hittade på allt annat :) Så jag var riktigt nöjd. Han börjar snart komma på det :D


Det var dock sista fälttävlans tävlingen för i år. blir en Pay and Cross på Runsten i 90 sen blir det en massa hopp tävlingar :D Syrran och jag ska även rida lite klubb hoppningar och klubb dressyrer :) 


 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0