Botkyrka fälttävlan

Idag skulle vi avsluta tävlingen med terrängen. Gick banan när jag kom fram till Botkyrka tillsammans med min terrängtränare. Hon som även behandlar Basse och hon är även min hopptränare.

Kändes rätt bra när jag gick banan. Sen när jag gick klart banan så var det dax för vet.besiktningen. När jag ställde upp honom bad vet. om Basses namn. Och då var det en dam som sa, Men det är ju Basse!! haha

Då var det någon bekant till ägarna som hade honom innan mig. Jättekul att möta folk som känner igen hästen. Sen sprang Basse så fint igenom vet.besiktningen utan problem. Gjorde iordning honom inför terrängen. Red fram och det kändes bra. Pigg och framåt!

Hoppade hinder 1,2 & 3 utan problem. Sen ett stop på 4e hindret som stod i en uppförsbacke. Men sen var det lite läskigt också. Sen klarade vi hinder nr.5 sen ett stop på 6an. Sen klarad vi nr. 7 & 8a. Sen två stopp på ett plank med ett dike som vi hoppat såå många gånger. Men nej det var läskit det med. Sen red jag vidare på ett vitt plank i en nerförsbacke och ett stop på det med sen fick jag två stopp på diket. Visseligen var jag utesluten för länge sen på planket med diket. Men det var ingen som sa något. För hinderdomarna ska vissla i en visselpipa och sen säga, du är ute. Men icke, Så jag fortsatte :P


Travade av och skrittade honnom och gjorde iordning honom för hemfärd. Jag var visseligen nöjd för verken han eller jag var trött när vi lämnade banan.  Men han hoppade nästan hela banan, Hade bra fart och tyckte det var kul. Det var andra starten i fälttävlan. Så jag kan egentligen inte ställa mer krav :)



Inga bilder vart det denna helg..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0