lyckad helg

Nu är jag hemma och fått ordning på grejjerna så jag tänkte ta och berätta om allt.

Fredagen bestod av en liten dressyr trimm och en massa packning. Holly fick bli fin i pälsen och allt vart packat dock brukar man alltid glömma nått.. Iaf, jag!!

Lördag: Klockan ringde 05.30. tog en koppkaffe innan jag drog till stallet. Holly fick sin frulle medans vi apckade in allt i trandsporten. Lindade frambenen. Dock skulle jag lindat bak också men han är så fjantig med sitt bakben där han har sin mugg så det vart bara boot bak.

Närvi väl kom fram lastade jag ur och gick en liten sväng så han fick ta friskluft och röra på sig lite. Sedan började själva talang inventeringen här inne



Vi pratade om hur dagarna skulle se ut och även rent allmänt om träning och tävling. Även en Jr ryttare fick berätta om sin resa sen hon var lite. Väldigt roligt att höra. Sen kom vi till det stora. Nina Lija (sissis dotter) Skulle visa Häst Vid Hand. När man är på internationell trävling och på de större tävlingarna ska man ha snygg klädsel och dom i sitt lag ska ha samma klädsel. Hästen skulle stå specielt och hur man skulle spinga och så.

Mycket under hela helgen var nog mer som att rensa lite i mitt huvud och som en påminning. Mycket har jag hört. Men jag har så klart lärt mig mycket.

14.30 Lördag skulle jag rida ett dressyr pass. På med vita lindor och boots. Dressyr sadel och piffa till oss lite. Dressyren gick super bra. Det var som en vanlig dressyr lektion. Men kände på mig att det ar mycket av allt. Dom ville nog se om man kunde GRUNDERNA i dressyr och det kan jag ju hålla med om. 15.30 var jag klar och då böt jag bara utrustning till hopp utrustningen. Skrittade i drygt 30 min innan jag kom in i stora ridhuset för en timmas hopp pass. Värmde upp och samma här. Hopp passet var också som en lektion. I hoppningen ställde det så klart till lite för mig. Jag har nämligen aldrig hoppas bana på min kuse och inte heller på 110 hinder.. Alla övningar jag toppen bra. Men min häst hoppar med sån otrolig rygg teknik och också väldigt stort för att vara rädd om sig och när jag haft en ponny som har hoppat flakt innan blir det en skillnad. så vid varje hinder jag hoppade höll jag på att flyga av samtidigt som att jag inte han lätta i handen och ge han tillräckligt med eftergift i handen så det vart en massa missförstånd. Så Bo fick sängka ner hindrerna till dryga 90 cm så gick det strålande. Det roliga är att Bo ser det ändå positivt. Jag kommer så klart få balans och kunna hoppa hästen om några månader. Jag har ju som sagt bara haft han i 3 veckor idag!!

Söndagen där på var det samling 08.00. Där var det änu lite mer prat om träning och tävling som också mer var som en rep för mig. Nått jag tog åt mig var att det är bättre att träna för sin hemma tränare en gång i veckan som ser utvecklingen än att åka till en duktig tränare längre bort som är dyrare som inte heller följer ekipaget i sin utveckling. Det är också bra att ha med sin tränare tex till tävlingar, massören mm som "hemmatränaren" kan på verkas i.

12.30 var det dax för mig att hoppa terrängen. Men innan det visade jag holy Häst För Hand. Gick jätte bra och jag var så klart super duper nervös för hästarna ska stå på ett speciellt sätt med benen och holy är så sprallig men det gick bra.

Sedan donade vi upp till terräng fältet. I med brodd och på med utrustning. skrittade i säkert 20 min innan jag började trava. Tycker det är bra att ha en lång skritt tid och sedan börja trava i en låg form. Sedan körde vi igång med len galopp övning med tre småstockar som låg efter varandra. Sedan hoppning på enkla hinder och smalhinder på böjd linje och sedan var det vatten hinder med studs och häck efter och en massa mer. Efter lite övningar vart det en bana av det här och han var super fin!!



Busen i trandsporten

 

Holly i travstallet



Ridhuset






Kommentarer
Postat av: Lisa Welin

Mysigt stall det verkar vara :)

2010-11-02 @ 17:14:52
URL: http://equiline.shapemeup.se
Postat av: Sisterhood

Ja verkar super mysigt =)



Kramen Sisterhood

-En dressyr/hoppryttares & bartenders vardagsblogg..

2010-11-03 @ 12:31:48
URL: http://www.siisterhood.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0