Dagens





Vart ett Markarbetes pass idag, Super pigg och framåt i början och det är ett bra täcken måste jag säga. Red fram med trav och galopp bommar. Då jag skulle göra tempoväxlingar på bommarna. Super bra gick det och han trampade på riktigt bra. Sen red jag mycket samlat idag för att han ska börja använda bakbens musklerna mer. Så red på en stor volt och sen in på en pytte pytte liten vålt i samlad trav. Nästan som en piruett!


Sen det stora arbetet var galopp bommar. Två upphöjda bommar med 17 m imellan 4 normala galopp språng. Så skulle rida på 5 & 6 galopp språng. Det gjorde vi utan problem och sedan red vi framåt på 4 galoppsprång.
Så efter det nöjde vi oss både jag och Basse då det är en stor skillnad på han sen förra hopp passet.

























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0