Gårdagens

Terräng träning gick jätte bra. Hoppade nästan alla hinder som kommer vara med på tävling. Börjar med att jag får hoppa fram på ett hinder. Och det första jag märker är att han för en gång skull inte bockar efter hindret. Jag lös upp som en ängel. Sen fick jag hoppa några hinder i följd. Och skulle av sluta med trakenen. Åhhhh bums i backen. Men hoppade upp på en gång då han bara slängde sig åt sidan. Känner mig som ett litet barn som åker av hela tiden nu för tiden. Men måste säga att min balnse är för jävlig och min sists också. Och det är faktiskt något jag själv plågar mig med att öva på mina egna hemma träningar, VARJE DAG...

Sen hoppade jag en annan hinder följd. Åh han var så fin. Öronen framåt och galopperade med stora steg och hoppade allt utan problem. Sen la jag upp tempot på tillbaka vägen då det var en liten trandsportsträcka. Gick så fort att jag till och med fick tårar i ögonen. Hihi älskar fart!


Sen vart det lite vatten hinder och sunken road. Sen avslutade jag med att hoppa den stora trakenen. Först var det inte meningen att jag skulle hoppa den. Men vi fick göra det ändå. Och han hoppade så fint över det på andra försöket :)


Jag var så glad igår att Basse var så fin. Satt som en glad prinsessa. Kunde aldrig släppa leendet. Duktiga häst. Nu är jag riktigt taggad inför helgens tävling :) och jag har själv sagt det att det får gå som det går. och jag har inte alls några krav. Men någon gång måste vara den första tävlingen och vi får se hur han reagerar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0