Nessel feber (?)

Som sagt han inte blogga igår när jag kom hem. Var sjukt trött och jag var hemma runt halv 11 så sängen ropade på en gång!

Men iaf. Igår när jag hade fodrat klart och skulle börja borsta och började med att dra av täcket. Hela han var full med utslag. Och dom var väldigt stora och på hela han. Och strök jag handen över det så drog han in huden och tyckte inte om det så. På med täcket och ringa destrikten.

Dom trodde att det antingen var nesselfeber eller någon reaktion av spriten som vi hållt på med i veckan eller en allergisk reaktion. KUL! Så nu har jag vart nere på morgonen och kollat han och han har allt kvar och lite mer har ploppat upp :( Så ringde destrikten igen och dom tyckte vi skulle släppa ut han i hagen för det gör att basillerna flyger ut i luften, haha. Men får se hur han ser ut idag när han kommer in från hagen :)

Benet är nogoluna bättre. Inte jätte bra men det är snättet från riktigt bra. Han har en liten svulnad kvar så destrikten kommer ut idag under dagen så får se vad dom säger om utslagen och benet!


Känns som om min häst snart har haft alla skråmer och kan det snart vara stopp med skador (?)


Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0