Vad gör du för att hålla igång konditionen?

Som jag. Jag är en fälttävland ryttare och tävlar hela sommaren och dessutom tränar jag hästen mycket. Men vad gör vi med oss själva?

Tänk dig en idrotts man... Han tränar upp sin konditon. Som vi gör med hästarna. Han tränar och tränar för att bli bättre och det gör vi med hästarna. En idrotts man är exakt lika dan som en häst. Man börjar jogga fram och värmer upp. Sen blir det hårt arbete och sen varvar du ner hästen. Du kan avsluta med stretch och en kall dusch som idrotts männen gör. Men vad är vi då? Men vi är ju som hästen hjärna. Vi tänker åt dem. Vi hjälper dem. Vi ser till att kunna överleva.

Men för att kunna påverka hästen på tävling och kunna hjälpa den så bra som möjligt måste du ha en bra kondition och se till att ha bra rygg, mag och bål muskler. Jag håller igång med Gym någon gång i veckan samt långa promenader.

Vad gör ni?


Kommentarer
Postat av: Susanna

vad duktig du e som gymmar eller gör långa prommisar! :D

jag e typ jättelat när jag inte är i stallet, vill typ bara tjocka å äta godis.. haha :D det måste det bli ändring på!



Ps. ja jag har ett minne av att du har en vardaggsblogg :) vad hette den nu igen?

pusspuss

2011-02-16 @ 18:24:10
URL: http://susz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0