Dagens





Dagens ridpass bestod av Dressyr arbete på ute banan. Red med dressyr tränset idag och satte även på achenrämmen. Den har inte vart på ett tag! Började med mycket arbete i skritt som öppna och sluta och skänklen vikningar. Halter och ryggningar. Han var super fin! Böjade jogga fram och jag hade en lätt och lösgjord häst redan från början när jag började trava. Super fin och stöd i båda tyglarna. Jag kunde typ göra allt i traven! Super fin. Sen kom vi till galoppen. Han orkade inte riktigt bära sig själv och tror att galopp är det vi ska jobba på nu.

Avslutade arbetet med att logera han med gummisnodd. Hade lite svårt att slappna av med alla bromsar och alla flygmyror som yrade runt idag. Både jag och basse vart helt galna på dom idag. Det var som om det var snö i luften. först trodde jag att det var typ frön från maskroser men det var flygmyror. När jag skrittade av sen visade det sig att hela jag var full med äckliga myror. Och jag vet hur basse fräste och viftade på huvudet under passet. Så hoppas att det är bättre imorgon. dem brukar bara flyga runt i två dygn.




Kommentarer
Postat av: Amanda

sv: tack, han hade nog vart sötare om han var i livet också..

Snygg häst!:)

2011-07-26 @ 21:45:58
URL: http://amandaspetterssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0