Dagens



Nu sover nog Basse gott. Dagens hoppning bestod av massa lydnad och gymnastikhoppning. För att få igång bakbenen lite. Red en massa skänkelvikningar för att få han alärt. Han är lite lat mot skänkeln men det är på bättrings väg. Måste säga att det är en stor skillnad sen vi köpte han och han lär sig så fort. Sen red vi lite trav bommar både på kort och långt avstånd för att kunna reglera och där vart han jätte fin. Först för att ta skänkeln och inte försvinna ut från bommarna och sen för att lyfta på fötterna.

Gymnastikhoppningen gick jätte bra! Bestod av stuts på 5 hinder. Han försvann ut lite åt vänster men han gjorde det väldigt bra i slutet. Och jag kan säga att han var hyper trött efter det här passet. Måste galoppera mer på mina pass tror jag. Han är rätt svag i galoppen men det är nog också för att jag älskar att rida i traven och göra övningar i traven så det blir inte så mycket galopp men nu är det ändring på det. Det är ändå så kul för han lär sig så fort även fast han tycker det är så jobbigt :) Älsade häst!




God natt. imorgon rider syrran så får se vad det blir då och hur det går :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0