Måndag och gårdagens

Hello. Tanken var att jag skulle blogga igår med det vart så fullt upp när kunder ringer till mig tätt intill. Men så är det!

Igår som sagt. Kom till stallet och jag hade bestämt mig för att rida då. Och när vi kommer ser jag en GRÅ häst i stallet. Så vad var det jag sa. Lerig... Och nu var han helt inpackad i lera. Men jag ska egentligen bara vara glad. Det sägs att hästar som rullar sig är friska (y)
Så släppte in kusarna och började borsta. Jag och syrran tog en var sin sida. Hade en liten tävling om vem som gjorde sidan renast. Och vem van? Jo jag!

Sen på med Dressyr utrustningen. Red väldigt lugnt och avslappnat men tänkte mycket på min sits samtidigt som man ska försöka att ha en avslpapnad och lång och låg häst. Men jag fick ett fint resultat i slutet. Till och med så syrran sitter på läktaren och själv vill rida! Så hon fick trava av :)


Sen fick basse en stretsching, mat och fint i boxen och back on track skydden på frambenen till kvällen.


Idag så Har syrran ridigt Dressyr lektion. Såg på videofilm och det såg bra ut. Han arbetar mycket bättre med ryggen nu :)


OBS. Det här kan bli en av det sista inläggen på några veckor. Då jag och syrran kommer åka bort. Jag kommer rida imorgon och sen ska mamma rida lite. hihi.

Sen v.29 kommer Rebecca att ta hand om Basse som sin egna polle:) Snäll och mycket duktig flicka är hon så han kommer nog få det bra:)

Så jag är tillbaka. 30 :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0