Tisdag.

Morgon ridning vart det idag. Eller jag var i stallet till halv 10 tiden. Jag som är ledig idag passade på att rida när det är lugnt och skönt i stallet :)

idag red jag såkallade Pether Markne övningen. Har ridigt för han en gång och det var i Tysklan för drygt 3 år sen. Men i alla fall. Den gången jag red för han gick det så himla bra och jag förstod exakt vad han menade. Han ville inte röra så mycket i rytan för oss ryttare när man bara rider för han en gång så vi red på en 8 volt. Hästarna skulle vara framåt och långa och låga. Dem skulle svara för skänkeln. Vi flickor red och red och vi böjde och vi böjde och Pether skrek fortare och fortare och till slut hade man en lösgjord häst. Tyckte övningen var skit bra. Vi ökade tempot i mellan volterna och såg till att vi böjde igenom ordentligt i sidan. Man kunde även flytta undan skänkeln i volten. Men den övningen red jag idag. Basse vart jätte fin idag efter den övningen så den ska jag nog rida fler gånger. Han vart också lite svättig fast en jag inte red länge men red nog ändå ett ordentligt pass. Skrittade fram en rijäl stund. Med skänkelvikningar och ryggningar, och ryggningarna gick dess värre så det är nått vi måste öva på. Sen red jag denna övning tills det lossnade. Super duktig var han.



Så här ser övningen ut. Stora volter ska det vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0