Dagens ridapass




Dagens ridpass bestod av lite jogging. Började med att jag kom till stallet och Basse fick vara ute på Efter middagen idag också så klockan var runt halv 8 när jag tog in han. Fickade till han och skrittade fram en rijäl sväng. Red han så lång och låg somo möjligt men fortfarande så jag hade kontakt. Flyttade undan och såg till att han fortfarande var lydig.

Travade även på rätt hastigt. Red mycket tempo växlingar och sidvärs övningar och han har lite svårt att göra det i den långa och låga formen för han tappar lätt bakbenen men det gäller att inte ha han för låg för det är då det händer så ska försöka att själv lära mig det :)


Sen fick basse gå in och sussa efter lite ryckt och mys :)

 

 







Dagens ridpass bestod av

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0