God morgon.

Idag har jag haft morgon stallet. Har iprinsip bara sovit 4 timmar inatt. Vart inte riktigt som jag hade tänkt mig igår.

Jag och mamma åkte till stallet runt halv 4 tiden på eftermiddagen och när vi kommer till stallet står det en skåpbil där + en gubbe. Han var nämligen slaktbilen och hade lämnat sill lunchen i hastig fart. Men hade stått i stallet i 30 min innan vi kom och han var nära på att åka. Men hjärtat i halsgopen om att någon häst har gjort illa sig. Tillslut får vi reda på vad själva orsaken var och då var det ute på Lektions hästarnas sommarbete. Så mamma och jag får lotsa denna slaktbil ut till en bonde som har tagit hand om denna stakars häst. Inte riktigt vad jag hade tänk mig på en midsommar. Men jag är inte så känslig när det inte är min häst så jag fick leka lite hjälte där och så. Så med ett hjärta som dunkade i 180 och med en känsla av lite hjälte kunde jag fortsätta midsommar kvällen. 

Nu har vi vart i stallet på morgonen och haft morgon stallet. Gick bra. Har även dragit bort Drenaget idag också och det såg så fint ut så fanny tog ut Basse ur boxen då han har Boxvilat i 3 dar. Men ska åka ner på Lunchen i dag och sätta han i en sjukbox och se om han blir glad.. Med tanke på att han nästan står och bockar när hans kompisar går ut. Men fanny betade han idag iaf när vi mockade så han fick komma ut lite och han vart över lycklig! Så då är jag också glad :) Så nu får vi se att det läker som det ska och att svulnaden går åt rätt håll :) 




Hoppas ni hade en trevlig midsommar afton! 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Nej ursch vad hämskt! hoppas du hade trevligt för övrigt!

2011-06-25 @ 12:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0