HoppTisdag




så här pigg ser man ut efter en jobbdag innan träningen:) Bjuder på den bilden!







Uppvärmningen

idag var självständig. Den brukar alltid vara i form av hjälp på volt eller liknande. Men idag fick vi rida mer självständigt och mer fokus. Vi skulle ha fokus på att vi red på vår linje. Vi skulle blicka framåt och se vår ridväg. Annars har man lätt att man bara flyttar undan på en långsida och sen hamnar man där man hamnar. Men det var jätte nyttigt för mig för jag har en förmåga att bli lite ofokuserad under uppvärmning eller över huvudtaget. Jag behöver nått att arbeta med själv hela tiden.

Sen var det dax för arbete som var av samma slag. Började med en kombination med 3 galopp språng. Som skulle vara samlade och sedan i normalt tempo. Och samma övning där att ha fokus på att vara mitt i hindret och hjälpa hästen att hoppa rakt över hindret. Det är bara en själv som kan påverka det! 
 Sen avslutade vi med tre kombination och sedan hoppa på böjd linje och ha kvar den här fina raka hästen över hindret, super nuttigt för både mig och Basse!










Imorgon kommer Helena och ska klämma och känna på Basse och se hur han är i kroppen. Ska bli spänande och se och så får vi se vart vi hamnar med all träning och vila och tävlingsplaner och så efter morgon dagen. Själv är jag ledig imorgon så jag ska nog försöka att ta mig till stallet i tid och fixa och dona massa imorgon :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0