Gårdagens Terrängträning






Igår var vi på Runsten och Terrängträna för andra gången. Kändes rätt pigg och fräsch och han hade stora steg till terrängbanan. Hoppade fram lite och han kändes jätte fin. Med tiden som fick vart han lite stark men red på ett vanligt tränsbätt. Som jag kanske inte skulle gjort men jag vill pröva mig fram. När vi kom till Dikena viste jag att han skulle titta till men jag kände att jag ska nog vara på han lite. Med tanke på att vi knapt kom över dikena sist. Men nu behövde jag bara smacka lite och sen var han över. Hoppade en massa diken både stora och små. Super duktig. Sen kom vi till vattnet och inga problem förns det var diket vid vattnet.. Fick ta lite draghjälp och då gick det bättre. Upphoppet i vattnet stretade han emot lite men han kravlade sig över det. Han var så gullig för han stor still och tittar på det i vattnet och sen kravlade han sig upp för kanten.

Helena (tränaren) sa att han har inte riktigt fattat vad han ska göra med diken och upphopp. För står han och kollar ner i diket så kollar han som om vad är detta (?) Men med träning och med lite energi och konditon och så kommer det bli bra. Vi avslutade träning med att hoppa bana. Var super fin. Löpte på bra hoppade ett ner hopp med en stock i fölt med 4 spång till en häck på ett böjt spår och det vart lite vinglit för nerhoppet och han inte riktigt ta tillbaka han så fick lägga en volt i mellan för han vill bocka imellan hinderna men tror han kommer på snart att det är dax att tänka lite också. Sen flöt allt på bra!

Ändrade planer med Tävlingen. Kände att jag skiter i Dressyr KM i år igen. Eftersom att jag inet hunnit rida prograammet nått och syrran ville rida han idag på lektionen och så. Så Fick vara snäll och till låta henne rida eftersom att jag planerat att rida lite dressyr nu torsdag, Fredag och Lördag men nu fick det inte bli så. Så Han ska få ta det lite lugnt nu i helgen och veckan fram över. Så han kan få smälta allt som han har fått vara med nu den här månaden. Man ser på han att han börjar bli lite matt i kroppen. Så han behöver lite skritt turer ute i skogen och bara smälta och ta det lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0