Dagens.

Dagen började med lite möte eller teori som det skulle vart. Men det var mer lite uppdate på regler och hur terminen ser ut framför oss. Med tävlingar och så. Rätt skönt att få reda på det, hur tävlings terminen för klubben ser ut. Jag som älskar att tävla i allsvenskan med lag. Blir så mycket roligare att åka ett gäng och hejja på varandra.


Sen vart det lite utvärderning på sig själv. Mål och allt.


Sen vart det in i ridhuset och rida dressyr. Mamma fick hjälpa mig och göra iårdning Basse eftersom att mötet tog längre tid äv vad jag hade förvänatat mig.. Red igenom dressyr programet en gång och kändes ändå rätt bra. Lite stum och stark i galoppfattningen men det är nått vi ska bli starkare i. Måste ut och galoppera och verkligen bygga upp galoppen mer! Så det fick jag göra i slutet. Rida trav-galopp,trav-galopp tre steg av varje ungefär. Effektivt och fattningarna blir bara bättre och bättre. Mycket bra övning. 

Tyckte annars att Basse trampade på rätt bra med bakbenen idag. inge stel eller stum där bak i bakvagnen. Så det var en väldigt skön skänsla att sitta upp och känna att YES det är okej att rida och jag kan tävla i helgen!! 


Hoppas ni haft en bra dag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0