Duktig häst.

Vi kom fram runt halv 12 tiden och det var rätt skönt med eftermiddags tävling. Basse han gå ut i hangen en stund på morgonen och jag kunde knoppa och så utan stress. Jätte skön morgon!

Började med att gå hopp banan. Rena vattenpölen hela banan. Så bestämde mig redan då för att ta på gräsbodden. Men eftersom att dressyren gick på grus så red jag med vanliga elit brodd på dressyren.

Red fram dressyren ca.35 min. Kände direkt en behaglig känsla i munnen. Bra stöd i båda tyglarna och trampade på riktigt bra. Kunde knapt sitta på han, haha.

Så klart så var jag först ut och då frågade så klart alla just mig om man får rida runt eller in på banan, mm(?) Vrf fråga mig? Fråga sekriteriatet själv :P Men jag var snäll och besättade hur det var.

Gick in på banan och lite spänd vart han. Försökte att lugna ner han och klappa och länga lite på tyglarna, Och det hjälpte. Men sen vart jag jätte nervös ist. Men utan problem red vi igenom dressyr programmet utan problem. Några missar. Tidigt avbrott i galoppen och en fattning i galoppen som vart lite slarvig. Men nöjd är jag ändå, resultatet vart mycket bättre idag än vad det sist vart på runsten. Så red ihop 62% motsvarar 55 Starff. 

Broddade om och gjorde oss iårdning för hoppbanan. Ursh, hade inte någon bra känsla alls på framhoppningen men det var så kuperat och hindrerna var så nära kurvan så tappade all bjudning fram till hindret men jag nöjde mig efter några språng och gick in på banan. Red runt lite och jag kände hur hans hoppkick kom fram i han. Öronen framåt och bara travade på. Red banan 0a och jag kan säga att jag red så fult och så konstigt. Men duktiga Basse räddade mig i alla lägen. Kom in på sista hindret med halv långa tyglar och dess utom var det en kombination. Med rätt långt avstånd så man skulle ha en bra galopp in. Så det var bara att smacka lite och hänga med och hålla possitionen som min tränare alltid tjatar om. Och vad bra att hon tjatade om det för hade jag inte gjort det så hade det nog slutat med ett pet eller så :P


Gick sedan terräng med mamma och pappa och det ser riktigt bra ut. Lite funderingar har man så klart men rätt så snäll och bra bana. Ska bli spännande och se hur det blir imorgon. Hoppas mina krafter håller hela banan imorgon också.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0